tirsdag den 20. april 2010

Undskyld Hr. Ko, men det er vores skrald!

Her forleden aften var Maiken og jeg ude med skraldet. Det er lige godt en ting man både skal i Nigeria og Danmark, ud med skraldet. Dog foregår det på 2 vidt forskellige måder. I Dk er det bare ud i døren og smid posen i skraldespanden... Voila! Det er der nu ikke mange ben i. I Nigeria skal du først ud og af din compound, så lige rundt om hjørnet og ud på den åbne mark, hvor du så finder et hul du kan smide dit skrald i. Derefter begynder det spændende arbejde med at sætte ild til hele møget nemlig, dette kan nogle gange var mere tricky end andre.

Men Maiken og jeg var så ude med skraldet. Det var mørkt, så det eneste lys vi havde, var min pandelampe. Vi får så smidt vores skrald i en bunke og får sat ligeså stille ild til det. Lige pludselig hører jeg en skummel lyd bag mig. Jeg vender mig om, og hvad ser jeg.... En kæmpe, sort ko, med de længste horn! Savlet dryppede fra mundvigen, så sulten var den. I starten kredser den bare lidt rundt om vores skrald, men mens vi står og nyder flammerne er råden frugt og gammel havregrød, går koen minsandten i skraldet. Jeg var flad af grin! Maiken begynder at lave nogle mærkelig lyde til det for at få den til at smutte, og jeg kunne ikke andet end at stå med krydsede ben, for jeg var virkelig tæt på at tisse i bukserne af grin. Det var så morsomt! Maiken stod og svingede med vores skraldespand foran vores bål af gammelt skrald, mens den kæmpe sorte ko, begynder at rode rundt i flammerne efter noget spiseligt. Den finder så en rød plasticpose, og begynder så at gumle på den. På det tidspunkt var det virkelig ved at gå galt for mig, for så er det så at Maiken begynder at råbe den lige op i hovedet: ”DU DØR!!!” utrolig mange gange efter hinanden. Puha... Sikke en grinetur jeg var ude for mig der. Heldigvis lod den posen ligge og gik vores brændene ananas i stedet for, det var vist lidt sundere for den. Men de køer, de kan nu nemt snige sig ind på en!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar